22. 10. 2013

Země se svým dravčím zázemím je stimul vývoje

Kolik přízvisek a přirovnání už naše Země i životy, které prožíváme, dostala! Slzavým údolím počínaje, přes místo nářků a utrpení, až po šedou, slizkou hmotnou kouli a život v pekle.

Nechci být hrubý, ale opravdu si někdo myslíte, že Duše je takové hloupé jelito, že se inkarnuje někam, kde bude trpět a celý život čekat, až konečně vypadne z toho neohrabaného biologického svetříku, a to celé jen tak pro srandu králíkům?


Můj opět ničím nepodložený názor je, že vše, co se tu odehrává, slouží k jedinému účelu - k vývoji našich Duší - k jejich evoluci. Zaznamenal jsem stanoviska, že vývoj může být nejrychlejší jen v případě nejlepších podmínek. S tím souhlasím. Ovšem s čím už ne, je, že se nejlepšími podmínkami obyčejně myslí ty nejlehčí.
Vývoj čili evoluce (nikoliv devoluce) je, a na tom se myslím shodneme, změna od méně vyspělého k více vyspělému. Ale je důležité si uvědomit, že vývoj Duše i člověka má dva důležité aspekty: jednak jde o do briliantového lesku broušení našich pozitivních vlastností a jednak o odhalení, ovládání a odstraňování našich vlastností negativních. Pokud je někdo toho názoru, že špatné vlastnosti žádné nemá, budiž mu přáno a může ve svém vývoji pokračovat ve vyšších sférách, jako je 5 a více D. Jen je třeba to říci i Duši, že je tady vlastně nějak asi omylem.

O vývoji kladných vlastností se snad ani nemusíme nikterak bavit. Tady bych to přirovnal k sečtělosti (vědomostem): pokud chci svoji sečtělost rozšířit, půjdu do knihovny a v klidu budu vstřebávat další informace a tím svoje vědomosti dále rozvíjet.

"Krapátek" složitější je to s těmi fujtajbl-vlastnostmi, které chca-nechca nějaké prostě máme všichni (jinak bychom tu nebyli). A právě vývoj naší celkové povahy zaměřený na zmenšování poměru negativních vlastností vůči povaze celkové (evoluce) si nutně vyžaduje konfrontaci se situacemi, které jsou zodpovědné za přízviska uvedená v prvním odstavci tohoto článku.
V krátkosti vyšvihnu něco konkrétnějšího - to se nejlépe chápe. Nebudu chodit daleko a obuji se do své maličkosti. Moc dobře si uvědomuji, že jednou z mých několika (možná mnoha) negativních vlastností, které chci (a určitě i moje Duše) odstranit nebo alespoň ovládat, je vztek. Jsem totiž cholerik. Tím, že se budu celý život vyhýbat (i duchovními cestami - jde to) situacím, které výbuchy vzteku podněcují, sice - pravda - docílím toho, že se výbuchům vzteku vyhnu, ale rozhodně nezajistím, že nebudu vzteklý, byť se vztek vlastně nikdy neprojeví. Jediná možnost, jak emoci/vlastnost pochopit (její příčiny, průběh i odeznívání), je konfrontace se správně odměřenou situací, která ji vyvolává. Postupným zvyšováním nároků (stále těžší a těžší situace) lze dosáhnout ovládnutí a dost možná i úplného odstranění negativní vlastnosti tak, že ji nebude možné již nikdy více vyvolat. A to je podle mne opravdový pokrok.
To, jestli jste plavat nezapomněli, se také dozvíte, až když budete ve vodě.

17 komentářů:

  1. Keď sa Michale rozhodneš, príde pomoc. To si piš ... B

    OdpovědětVymazat
  2. Michale,
    co když cholera je tvý zadání v tomhle životě. A máš jí dotáhnout až na nějakej hodně vysokej kopec? Já mám taky podobnej problém. Dneska jsem se pár hodin vztekal jako pominutej a přesně tohle mě napadlo. Člověče udělej si z toho živnost. A pak jsem si uvědomil, že bych to takhle srandovně (když jsem si vzpoměl, že jsem při tom málem spadnul s půdy) asi dělat nemohl. Takže i tohle je asi potřeba dělat na úrovni. A myslím, že naštěstí my dva máme dost smyslu pro humor a představa, že jako Hitler řečníš a najednou samým vztekem slítneš z podia. Hm? Ale pro naše blízký to fakt může bejt dost nesnesitelný, co? A myslím, že to dneska moje žena a Vlabi nejspíš zaznamenaly. Matěj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matěji:
      To, že si své stavy zpětně probíráš je správný směr. Sám určitě víš, jak hloupě jsi musel vypadat z pozice pozorovatele. Cvičením se bude doba mezi situací a jejím rozborem zkracovat a kdo ví, třeba to stihneš dotáhnout tak, že v okamžik, kdy bude tvoje právě se nasírající JÁ nabírat, začne zároveň i sebe pozorovat jako hloupé JÁ a něco s tím udělá - zasměje se tomu, poučí se, zesílí a - postoupí v evoluci.
      Nečekej ale že to bude jednoduché.
      Až to zvládneš, třeba se vydáš na další kopec s označením "STRACH A OBAVY" případně jiný kopec nebo horu. A přitom všem můžeš pilovat a zdokonalovat své dobré stránky.

      Vymazat
    2. ,,, na vrcholoch hôr, sa extrémny jin mení na jang a jang na jin, /Malá kniha o čakrách/.
      Stane sa mi, že plačem a plačem, zavýjam a.....naráz ticho. CO to je , blbneš Bo ?
      NIE!
      Ono len som došla k bodu maximálneho náporu. Tam zrazu vyskočí TICHO, NULA, NIČ, či minimálne údiv, čo vás zaskočí a v momente sa stanete pozorovateľom. Z tejto pozície ak konáte ste v progrese, oukej. B.
      .

      Vymazat
  3. Sakryš Michale, to jsi dost dobře vystih, takové navázání na ten proslulý duc-hovenský článek. Sdílím ! :-)

    Jinak se mi vybavilo, jak psala Elizabeth Haich - že při zasvěcování v Egyptě šlo v jedné z prvních fázích ovládat všechny své emoce - umět se třeba i nezaujatě vyburcovat od vzteku přes brek k nejvyšší radosti...někdy si říkám, že herci tohle musí mít trošku jinak. :-)

    Patrik

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Michale, přečetla jsem Tvůj článek, rozumím co cítíš, rozumím tomu, že Tě samotného mrzí, že se tak vztekáš a vytváříš negativní atmnosféru kolem sebe. Tím, že si to uvědomuješ a po každém výbuch se uklidníš a jistě se snažíš tuto momentální situaci rodině a svému okolí vynahradit a vím, že ty se i omluvíš . Naopak si myslím, že lidi mají mít emoce, mají mít výlevy vzteku, lásky, pláče. Dělá nás to lidmi, citlivými, něžnými atd. Jak bychom se mohli bránit, bojovat proti zlu, at je jakékoliv, kdybychom neměli empatii, sílu , energii na obranu. . . . pojala jsem podezření, že jsme podporováni nějakým neidentifikovatelným zlým našeptávačem, který nám podsouvá stále nějaké to . . . vylepšujte se, 5. dimenze, připravte se, uklidněte, myslete pozitivně, budte připraveni . . . .přijde mi to, jako ano, budte duchovní, takoví, makoví, no a nakonec mi z toho vyleze zase ovce, jen jiná ovce, ne tolik komerční, ale ovce. . . . Já jsem pro vztekání, usmiřování , náladovost, no prostěte to, co ovce neumí:)))) kdyby můj manžel nebyl vztekloun uřvanej, každý zapeklitý problém neřeši s hulákáním, nadáváním, určitě by se mu všechno, tak hezky nepovedlo. .))) . . nebudu unavovat, chci tím jen říct, že bychom měli být sami sebou, to nám dává jedinečnost a jen tím nebudeme nikdy pod úplnou kontrolou:))) AHOOOJ IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo,
      díky za 100% upřímnost. Dříve mě to opravdu mrzelo. Dnes už to má další rovinu. Jednak mě to mrzí, ale jsem i rád za další možnost, která mi byla dána. Že jsem jí nesplnil zcela dle představ, není tragédie. Věřím, že příště to bude lepší.
      S Tvým komentem souhlasím do posledního písmene. Lidi, kteří začali objevovat svůj potenciál ohrozit stávající Systém, byli a jsou i dle mého názoru programováni přes ezotericky zaměřené zdroje informací k pasivitě. SEĎTE NA PRDELI A HLAVNĚ NIC NEDĚLEJTE! VESMÍRNÍ PŘÁTELÉ TO UDĚLAJÍ ZA VÁS!

      Vymazat
    2. No, tak to jsi vypíchnul, přesně tak jsem to myslela. Je to doba těžká a zároven krásná, lidem hrabe:) ted kolem těch pitomejch voleb u nás, to je síla. Včera jsem potkala souseda, je mu 32 let a mluví, jak kdyby mu bylo 60. Volit nepůjde. Naopak dnes přijela jedna moje známá, dělá v Praze v NB, hrabe jí, je nemocná, manžel taky, po 5 letech zjistila, že její manžel chodil k lékařce, ta mu dala něco podepsat, jako nějaký lékařský výzkum, on to trdlo podepsal a byl 5 let pokusným králíkem nějaqké farmac.společnosti, ted je na tom tak hrozně, že nemůžou mít děti. Myslela si, že je neplodná a bylo to od těch léků. Hrůza. Tak chce dělat, aspon učitelku, chtělo se mi brečet. No a ted mám vztek, že bych tu doktorku určitě zmlátila, vyškrábala bych jí oči a vůbec se za to nestydím. Jsem ráda, že mi nepřišla pod ruku. Spíš potřebuje léčení duše a soucit. . . . . nejdřív, ale napráskat:)))IVA

      Vymazat
  5. Krásnej článek. Super, hned sdílím pro přátele.
    K těm negativním vlastnostem... možná by se dalo zauvažovat o tom, že ty negativní vlastně nemusí být negativní, pokud se využijí "rozumným" způsobem pro něco "pozitivního"... ha... zase mě přepadá filosofie, nejvyšší čas jít spát ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Mirko,
    ale o tom přeci ta úvaha byla :-) Nebo se ti evoluce člověka i Duše nezdá pozitivní?

    OdpovědětVymazat
  7. Myslela jsem to jinak, Michale. Ne odstraňování vlastností, ale využití těch "špatných" pro něco dobrýho. Příklad: já třeba nesnáším manipulaci, no, a on se dá třeba někdo zmanipulovat tak, aby se dostal k sobě samému a nenechal se už manipulovat :-)
    A s Ivou souhlas :-)
    Mirka

    OdpovědětVymazat
  8. Přemýšlím...kdo mi bude v příštím životě přidán a kdo odepřen?
    Nebo už nebude nic? Osvícení? K čemu? Kam pak poputujeme? Jsme snad planeta blbců?
    To za trest tu žijeme? Kde žijí osvícení? Plují snad na ostrov? Už s nimi není legrace, už totiž necítí utrpení... A lásku? Asi taky ne...vždyť k lásce je dualita nenávist (?) a ta se k osvícení nehodí... bez duality není život na Zemi... Kam tedy jdeme, když právě kvůli lásce jsme ochotni jít až na světa kraj?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Mirka.
      Ani nie 10 minút čo som si prečítala, že sa ktosi odo mňa odpojil a ty tu práve o tom hovoríš. Synchronicita.
      Spravil to asi 4x a vždy dva-tri dni na to, sa zas pripojil. Nedochádza mu že berie zreteľ len na svoje želanie, nie na druhého a význam pre celok. Pre zmenu som sa teraz odpojila ja. Budem posúdená ako nechápavá a nekompletná, neprebudená, myšlienkovo stará., a čo viem ja ešte. Len pre to, že chcem ísť vlastnou cestou. :-O
      "Prečo ľudia pália mosty, prečo len sú takí sprostí..." spieva Richard Muller.
      Nepovažujem v duálnom poňatí ako opak ku láske nenávisť. LÁSKA je len LÁSKA, nemá opak !
      Ak sa pýtaš, kde plujú tí osvietení, nuž povedala by som, že ak osvietenými sa stali, nedávajú to na pľac. Sú tak plni vnútornej Lásky, že nepotrebujú vonkajšiu odozvu.
      Pa, B

      Vymazat
    2. Hezké, Bed, díky. O lásce toho moc nevím... jen vím, že je. Nic víc... Zajímalo mě, kam se poděl třeba Osho. Nebo kam půjde Tolle? Nejde o odezvu, že to hlásili do světa... jen by mě zajímalo, kam ... já se za osvícením neženu, jen jsem zvědavá... ženská, no... proto možná v ženském vtělení není osvícení možné ;-) někdo chytrý povídal... kdo ví, jak to je...

      Vymazat
  9. Ahoj Mirko,
    ten kdo pronesl, že v ženským vtělení není osvícení možný, byl jenom zakomplexovanej patriarcha s furt mrňavým "tento", kterej je hodnej našeho soucitu. Matěj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matěji, to jsi myslel mozek ? :-D, B

      Vymazat
    2. jistě mozek, co jiného? ;-)

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů