21. 8. 2013

Zemi čeká silná magnetická bouře






магнитная буря вспышка выброс плазма солнце космос планета
©Foto: Flickr.com/NASA Goddard Photo and Video/cc-by





Zaměstnanci NASA zaregistrovali výron koronální hmoty na Slunci. V současné době se k Zemi pohybuje proud slunečního plazmatu rychlostí asi 930 km za sekundu.

Měření rychlosti pohybu částic dovolilo vědcům předpovědět možný termín zahájení na Zemi magnetické bouře. Má se to stát 22. srpna.


Nehledě na velikost blížícího se oblaku, vědci říkají, že se nejspíš nestane příčinou poruch v práci umělých družic, v radiovém spojení a systémech GPS. Avšak lidi, jež jsou závislí na počasí, mají být v těchto dnech na sebe opatrní.


zdroj: ruvr.ru

4 komentáře:

  1. Ano, ale to má doraziť tá z pred cca 3 dní. Tá silnejšia erupcia čo začala je - príde zas neskôr, však ? Ja im aj tak neverím, "všetko jedna chasa, a čaká ich basa". To mi teraz opica zahlásila. :-D
    B

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoooj,Michale vítej doma:) jsem ráda, že jsi sem dal upozornění na magnetický bouřky.Nejsem schopna posoudit, jak moc je to pravda, ale mám pro sebe aspon vysvětlení, proč jsem tak vyčerpaná a neustále unavená :) MÁM TAK NÍZKEJ TLAK, ŽE PIJU KAFE PO LITRECH A NIC:) . . . jinak fotky z dovolený super, delfíni, no to je zbytečný komentovat, to muselo být, jako když potkáš anděla, nebo něco podobnýho. No, my ryby to ještě prožíváme víc, to je jasný:) NEZÁVIDĚLA JSEM TI NIC, VŠE JSEM PŘÁLA, ALE TO DELFINÁRIUM,:). . . . TO BYCH TAKY CHTĚLA:) jen bych nevěděla, jak se k nim chovat, asi bych se snažila být něžná, ovšem, to by mě asi taky pěkně vymáchali:)))), naposledy jsem byla něžná ke krávě na statku, kam občas jezdím pro mlíko a ona se teda mazlila, ale pak mi šlápla trošku na nohu:) BYLO TO MOC SUPER. IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo,
      chtěl jsem sem dát článek z rozpracované série o Egyptu, který by byl o obou setkáních s delfíny, jak na moři, tak v delfináriu. Už téměř u konce, kdy jsem začal popisovat, jak a co probíhalo ve vodě s delfíny (v delfináriu) mě přepadla myšlenka, že o tom psát nemám. Asi tuším proč a proto jsem to nezveřejnil. Snad jindy nebo za jiných podmínek.

      Neboj se, když jsi s nimi ve vodě, víš co máš dělat. Oni ti to dají najevo - buď na tebe prdí (psychicky, nikoliv bublinkama) nebo na tebe vyvalí břicha a ...

      Vymazat
    2. Je mi to jasný:)všechno má svůj čas a svoje místo, zážitek máš na celý život . . . no a to je na tom to nejlepší:) IVA

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů