20. 5. 2013

Už mě to vážně se..

Stejně jako miliony jiných i já jsem si kdysi dovolil míti tu drzost koupit si kousek pozemku a postavit vlastní RD. Nebudu tu mluvit o peripetiích, kdy jsem si za vlastní peníze na svém pozemku ani nemohl postavit svůj vlastní dům, aniž bych mohl rozhodovat o velikosti a tvaru oken, půdorysu, umístění, materiálu střechy, no zkrátka o ničem a místo vysněného jednopodlažního co nejvíce proskleného = prosluněného domku bydlím v nudné krabici.
Stejně tak jako miliony jiných jsem i já v pátek obdržel složenku, kde v kolonce "účel platby" stojí suché - daň z nemovitosti. 
Tady jsem našel nějakou definici:
"Daň z nemovitostí tvoří dvě dílčí daně – daň ze staveb a daň z pozemku. Obě daně mají odlišný způsob zdanění. Povinnost platit tyto daně vzniká na základě vlastnického nebo uživatelského vztahu k majetku a jejich úhrada je vyžadována bez ohledu na příjmy vlastníka. "
Nejdříve mě zastihla lítost, že ne zrovna lehce vydělané peníze, které bych použil například znovu na nákup obuvi pro děti (kdo má děti školou povinné, ten ví, jak hodně spotřební zboží je dnes obuv). Potom lítost vystřídal možná neezoterický a neduchovní, zato však čistě lidský vztek, protože stejně tak jako za pozemek, tak i za domek jsem zaplatil již mnoha způsoby v podobě nejenom ceny samotné, ale i poplatků, kolků, potvrzení, žádostí, vyjádření, o úrocích za poskytnutí půjčky ani nemluvě. Zrovna včera mi do ruky ze skříně spadly loňské výpisy z Modré pyramidy - hezký název, že? Kdo asi stojí na vrchu té pyramidy? Představte si (asi to znáte z vlastní zkušenosti, ale já si prostě touto formou musím upustit páru), že po osmi letech pravidelných měsíčních nemalých plateb je zůstatek na účtu konkrétní smlouvy stále stejný, jako v první den!!! A to jsem již zaplatil téměř plnou třetinu půjčené částky!!! Jestli toto není lichva, pak už nic. Ty hajzli (jinak nelze), kteří nic netvoří, nic nevyrábějí a nic krom špatných vzpomínek po nich tady nezůstane, si nejprve seberou úroky a pak teprve splácíte samotné půjčené peníze! Přitom největší radost byste jim udělali, kdybyste na poslední splátku zapomněli a oni dle paragrafu toho a toho, odstavce tamtoho, vám dům sebrali a ještě přes soud od vás doživotně tahali sankce za prodlení a nedodržení podmínek smlouvy.
Ke vzteku se přidala bezmoc a to je asi ten nejhorší pocit, co mě osobně může potkat. Vztek lze vyřešit, ale bezmoc je bezmoc právě proto, že nelze nic dělat.
Teď zpět k dani z nemovitosti. Za pozemek jsem při koupi sice zaplatil bývalému majiteli, ale tomu zparchantělému státu (co nebo kdo to vlastně je? Nejde o tentýž  vršek zmíněné pyramidy?) musím po pár desetiletí pozemek zaplatit znovu a pak znovu a znovu pořád dokola, přičemž pozemek se nezvětší ani o centimetr a přitom je pro jeho "majitele" majitele vlastně stále dražší a dražší. Proč se tvrdí, že perpetum mobile nemůže existovat, když tady je v celé své "kráse" a jednoduchosti?

Občane, nemysli si, nic na pozemku ani pod ním stejně není tvoje a jestli nás rozlobíš, pozemek ti vyvlastníme a tebe šoupnem do blázince nebo raději vykopnem na ulici, ať nás nestojíš peníze! A vůbec, máš zaplacené daně, dobytku?!


Už je mi lépe, i když jsem části textu ze slušnosti vymazal. :-)

3 komentáře:

  1. Nojo,
    Sionský protoky v akci. Baron Rotschild se v rakvi? Pekle? Či v nebi dusí smíchy. Ale nebrečte Vážení, pro tenhle spolek je stát stejnej zmetek a otrok ... jako jsme my! Matěj

    OdpovědětVymazat
  2. Hoď na papier, nechaj zhorieť, kopni , pusť muziku, vysmej sa, nechaj sa objať, .
    Ku topánkam Michale - aké súvislosti mi , nojo babke napadajú. Včera som dostala plnú kabelu krásnych detských topánok. A mojej vnučke sú niektoré malé, čo s tým ?
    Nemáš doma dievčatá ?
    Dúfam, som ťa neurazila - prosto charity shop BED.
    B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bed:
      Už dva dny přemýšlím nad článkem, který by byl dle skutečných událostí a plamen svíčky hrál kladnou hlavní roli. Jenže je to už nějakou dobu zpět a já hledám "podklady".
      Jinak díky za nabídku, ale sice doma jedna holka je, ale ta více ocení propocený jezdecký holínky nebo kopačky :-)

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů