20. 5. 2013

Starost o občana a jeho zdraví

Minulý týden jsem byl podat žádost o povolení k vrtané studni a následnému napojení na rozvod vody v RD. Kdo již nějaké žádosti tohoto typu podával, jistě ví, že podklady k tomu potřebné jsem táhl div ne na dvoukoláku. A to jsem měl štěstí na firmu, která studnu (pardón průzkumný vrt) bude provádět, protože se postarali naprosto o všechny dokumentace a povolení, které mohli vyřídit bez mé maličkosti.
Po návštěvě s hromadou papírů jsem navštívil místní stavební úřad, kde mě, jak jinak, poslali do .... odboru životního prostředí. Tam ze samé péče o zdraví moje a obyvatel domu po mně vyžadovali rozbor vody se speciálním (asi na křídovém papíře?) potvrzením o nezávadnosti vody, respektive abych byl přesnější, nikoliv nezávadnosti, ale že je dle momentálně platných norem, které jsou pružnější než guma ve starých vojenských teplácích. Až to prý budu mít, ať přijdu a sepíšeme žádost. Tak jsem se optal, co by se stalo, když do žádosti (asi deset stran různých dotazníků a vyplňovaček - křížovka a sudoku pro hodně pokročilé dohromady) místo ".....zásobování RD pitnou vodou" napíši "....zásobování nepitnou vodou". Světe, div se, prý by se nestalo vůbec nic. Vlastně ano. Rozdíl by byl v tom, že žádost můžeme sepsat ihned na místě a dokonce ji i podat. S ironickým úsměvem mi bylo řečeno, že konečně jim je jedno, zda se otrávím nebo ne, že je to moje starost.
bez komentáře
Kdyby se všechny úřady chovaly takto, byl bych asi nejšťastnější člověk na zemi. Pak už by byl malý krůček k mému ideálu - já po státu nechci vůbec nic a naoplátku to samé bych rád já od něj. Co by mi chybělo, to bych si z vlastního výdělku koupil, a pokud bych na to neměl, tak bych si to samozřejmě nekoupil.
Že prý naivka? Cože? Co s tím mají školy, zdravotnictví, obrana vlasti a dalšího společné? To je právě to, co nevím. Ve škole mi z dětí vyrábějí dementy (za pár let už maturitu neudělá nikdo a že s obsahem maturit před dvaceti-třiceti lety to už nyní nemá nic společného), zubaře ani obvoďáka nemám, protože se snažím žít tak, abych je nepotřeboval a daří se mi to již čtvrt století, takže ze zdravotního pojištění jsem jim za tu dobu pomalu postavil celý dům, nebo dopřál pár hezkých exotických dovolených. K čemu armádu? K čemu superlevné gripeny? Vždyť naši mega republiku cestovní letadlo přeletí dříve, než řekneš Škrle. K čemu policii, když zloděj jdoucí ve vašem pokoji s vaší televizí v podpaždí, má více práv než vy? Že bych nemohl jezdit po silnicích, protože by je neměl kdo stavět? Vždyť se po nich už jezdit ani nedá!!! Kvalita našich silnic nedosahuje ani kvalit silnic tzv. zemí třetího světa. Skončit na 81. místě ze 142 sledovaných, je pěkná vizitka hospodaření s penězi vybranýcmiod motoristů.
státní dluh od 1993 - 2011
Další věc, co mi můj přízemně selský mozek nebere, je funkčnost firmy se zkratkou ČR. Ať se za ní schovává kdokoliv, jde o firmu, protože má příjmy, má výdaje a měla by být alespoň z dlouhodobého hlediska zisková nebo alespoň na nule za předpokladu, že úroveň firmy zůstane minimálně stejná - pokud by ji řídil nějaký břídil. Ale ve skutečnosti? Za posledních 24 let "podnikání", kdy na rozdíl od podnikatelů/firem příjmy nevydělává, ale (s)prostě je krade (pardón, legálně získává v podobě daní) těm, co něco opravdu vytvářejí, nikdy tato firma nebyla schopná dosáhnout zisku nebo aspoň snížit ztráty z minulých let. To mi hlava prostě nebere. Když budu já jako OSVČ 24 let pravidelně a stále více v mínusu, znamená to, že si musím někde půjčovat. To, že si za to koupím nové auto, oblek s kravatou, ještě ze mě úspěšného podnikatele nedělá, i když v dnešní společnosti to tak bráno je. Pak mě vrtalo v hlavě od koho si stále stát půjčuje, když co se mi podařilo dohledat, dlouhodobě v mínusu jsou všechny státy světa.
Jak si lze půjčovat, když již všichni dluží? Komu? Jak dlouho tahle kšanda půjde natahovat, než praskne a její konec někomu rozbije čuchometr?



Zadluženost zemí. Nenechte se zmást světle modrou skupinou 0-50%. 0% nemá asi nikdo. Kupříkladu v roce 2009 nejnižší dluh měl údajně Omán a činil 2,8% HDP. Světle modré Rusko zase 6,9% HDP

Pokud máte v krvi stále ještě trochu místa pro adrenalin, přečtěte si k tématu toto: i včetně komentářů pod článkem.

9 komentářů:

  1. Michale,
    já si dovolím Tvoji dokonalou formulaci poměrů v tomhle světě, ještě trochu zkrátit:
    Já po státu nic nechci, tudíž ho nepotřebuji. Matěj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matěji ano,
      toto byla původní myšlenka. Ale když bych těch 8 slov obklopil třemi obrázky, vypadalo by to, řekněme, zvláštně :-)
      Navíc mi takový text posloužil jako odplivnutí sliny vyjadřující nechuť a odpor.

      Vymazat
    2. Tiez mam pocit ze sa povraciam..a z MMS to nebude:-) ..Mailo

      Vymazat
    3. Mailo,
      sice jsem to psal o ČR, ale u vás to bude předpokládám (zprávy nesleduji) to samé v bledě šedém. Co se silnic týče, jste nás dokonce prý "trumfli" :-)

      Vymazat
  2. No,
    těma obrázkama jsi mínil plot? Ohradu? Koncentrák? K tomu pár břízek a dvě, tři březí srny ... rovnou s ožralým presidentem? Člověče, tohle se mi dnes nad ránem zdálo, ale ta jejich gravidita a zrovna s tímhle? Hm. Matěj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matěji.
      Třikrát jsem si přečetl tvůj koment a při prvních dvou jsem viděl srnkami ožralého (myšleno okousaného) prezidenta :-)
      Až při třetím jsem si vzpomněl, že v médiích něco zaválo o supervysokých horečkách. Já to zachytil minulý týden při jedné pauze na WC, kdy jsem se znovu nadechoval a připravoval k finální akci. Pak už jsem to nevnímal :-) Jen díky jistým funkcím těla mi došlo, jak jsi to asi myslel.

      Vymazat
  3. Nejenom ožralej,
    ale i ožralej a rovněž s tou březostí jsem měl velkej záměr, aby se to dokonce nepřeneslo na obecnej lid? Protože někteří, tedy tí přes vrch plní piva ho možná budou svatořečit. Tedy nevím jak se to říká v tento ... státním slova smyslu! Matěj

    OdpovědětVymazat
  4. Nediv se lidičky,
    jak to banky dělají! Vymyslel to před více než dvěstě lety ďábelskej baron A.M.Rotschild, zakladatel iluminátský, finanční dynastie Rotschildů. Genius, kterej to nazval frakčním, rezervním půjčování peněz. On určitě věděl, jak se budou vyvíjet finanční mechanizmy směrem k bezhotovostním a elektronickým platbám a inkasu dneška. (Mimo jiné o tom veřejně při svých turné předloni mluvila dětská, stínová ministryně financí Kanady.Tehdy řekla, víte kolik měla vloni kanadská banka v bankovních rezervách 400 miliard dolarů a představte si, že poskytla půjčky ve výši BILIONU A PŮL). Dobrý, co? Banky půjčují jedno dvě čísla, pak soustavu nul a kliknutí na bankovním počítači, tedy NIC!!! Ovšem ten kdo si půjčuje, dal v zástavu skutečnej, hmotnej majetek. Pak ke všemu ještě platí poplatky a úroky ... a za co vlastně? Dnes je to vypiplaný, finanční perpetum mobile. A když se k tomu přidá nefunkčnost Centrálních bank, který by měly dbát na to, aby se přiměřená část financí vrátila do výrobní sféry, ale ony směřujou největší toky peněz do obchodních bank, který s nima čachrujou na burze, protože to tam samozřejmě víc sype. A takto jsou řízeny ceny dúležitejch burzovních komodit, tak jak oni potřebují. Tím samozřejmě kočírujou, krize, recese, prosperitu, války, nezaměstnanost, klid i neklid na planetě a vyráběj z nás doživotní otroky. A tak říděj téměř celý, pozemský dění. A ten, kdo nese největší zatíženía a celý to financuje ... je obecnej lid, kterej tomuto nechce a nechce uvěřit, jak to s uspokojením komentovala zpráva rodu Roschildú svým spolupracovníkům v New Yorku r. 1863:
    Těch pár, kteří chápou náš systém se bude zajímat pouze o jeho profity a benefity a stanou se závislými na jeho službách, zde nebude žádná opozice. Na druhé straně bude stát obrovská skupina lidí, kteří nebudou mentálně schopnýmu tyto ohromné výhody pochopit ... a proto ponesou ono břemeno bez reptání a podezřívání SYSTéENU !!! Matěj

    OdpovědětVymazat

Podmínky pro publikování komentářů