15. 5. 2013

Potvrzení platnosti

Jelikož sluníčko hezky svítilo již od rána, dal jsem se do kopáčských prací - strhnout kousek břehu pro příjezdovou cestu. Jsem povahou vlk samotář a proto nejraději pracuji bez další pomoci. Nemusím pak brát žádné ohledy, nikdo mě nezdržuje ani nehoní do tempa, které mě brzy vyšťaví. Tak jsem si vzal kolečko, lopatu, krumpáč a hurá do práce. 
Bohužel někteří lidé mají pocit, že pokud v jejich okolí někdo pracuje, musí pracovat taky a nejlépe mu pomoci, ať chce nebo nechce. Takže se mi i přes protest vedený slušnou formou do mého pracovního prostoru nasoukal pomocník. Radost z práce byla rázem ta tam, protože mě neustále posílal na kafe nebo sednout nebo se mi buď doslova vrhal pod krumpáč a jal se rukama vybírat drny a kamení. A to i přes mojí zvídavou poznámku proč to jako dělá (chronické bolesti zad), když to lze bez jediného ohnutí páteře v poklidu vyhodit lopatou. Zkrátka měl pocit, že stát a čekat je výrazem lenosti či neschopnosti a tudíž je to neslušné. Když však vzal do ruky mojí lopatu a já neměl v tu chvíli co dělat, což nemám rád, protože jak vychladnu, už se mi nechce dál pracovat a navíc mi to nedělá dobře, když mi fouká na zahřátá nepracující záda, tak už se mi trochu začal hromadit adrenalin v krvi. Pak už jen stačilo vidět, jak s lopatou dělá mraky zbytečných a pro mě nepochopitelných pohybů a navíc mi likviduje pracně vytvořený rovný podklad a už jsem to nevydržel. V duchu jsem ironicky zařval:
"To je strašný! Já se na to nemůžu dívat! Jestli se v tom bude ještě chvíli takto nimrat, balím a jedu domů!" 
Netrvalo ani minutu a doslova sama od sebe se jeho lopata zlomila. Nikoliv násada, ale samotná lopata. A to jsem s ní předtím dělal a byla v pořádku. V tu chvíli jsem se neubránil smíchu. Bohužel (pro něj) si to "pomocník" vyložil po svém a cítil se dotčeně.
Musím uznat, že nazvání skutečnosti pravým jménem, klidně i naplno od plic, a ironické nastínění nechtěné budoucnosti spolu s přidáním faktoru času, je velmi dobrým pomocníkem.

Možná si říkáte a co jako? Nebo že je to jasný - náhoda. Píšu to proto, že mě osobně se stále a opakovaně ukazuje, že tak zvané "náhody" lze vědomě vyrábět. :-)
nepřipomíná tento mlýnský kámen někomu něco?

Tak Vlabi si dala práci a dohledala:


 

2 komentáře:

  1. Kruh v obilí u Uhřic (myslím, že to bylo vloni?), ale má jen 6 "cípů", anebo wortex např. mraků, jako ho zachytila satelitní kamera (tam by jich bylo stejně jako na mlýnském kameni 8). Směr otáčení je však u všech stejný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to bylo hned to první, co mě při pohledu na ten mlýnský kámen napadlo.

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů